• Inga Więch

„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” – pierwsze wnioski i infografika

Kto najczęściej korzysta z promocji? Jakie sklepy najchętniej wybierają Polacy? Kto w gospodarstwie domowym podejmuje główne decyzje zakupowe? Jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują nowe technologie? To tylko część z pytań, na które odpowiedzi przyniesie raport sieci AdRetail.


Pełny raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” zostanie przedstawiony już wkrótce. Pierwsze wnioski z badania będzie można poznać na Forum IAB 2017 (7-8 czerwca, Multikino Złote Tarasy w Warszawie). Premierowa prezentacja wyników odbędzie się drugiego dnia Forum – 8 czerwca o godzinie 9.30 w ramach bloku Nowe Rozwiązania.


Organizatorem raportu jest sieć AdRetail, partnerem strategicznym jest system płatności mobilnych BLIK, a za realizacje odpowiedzialny jest Mobile Institute.


Smart okazje – co to znaczy?


Polacy aktywnie poszukują promocji – przeglądają gazetki promocyjne (także w formie elektronicznej), odwiedzają strony internetowe sklepów, korzystają z aplikacji agregujących oferty. Wybierając sklep, zwracają uwagę na ceny poszczególnych produktów oraz rabaty. Do regularnego poszukiwania informacji o okazjach przyznaje się aż 26% badanych (w tym 36% kobiet i 21% mężczyzn).


Okazuje się jednak, że nie tylko najmniej zamożni konsumenci korzystają z upustów cenowych. Jak wynika z badania „Smart okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” odsetek respondentów deklarujących zainteresowanie promocjami jest najwyższy wśród osób uzyskujących dochód na osobę wynoszący 3 000 – 7 000 zł:


  • 47% respondentów z dochodem 3 000 – 5 000 zł na osobę;

  • 37% z dochodem 5 000 – 7 000 zł na osobę.


Skłonność do poszukiwania promocji spada dopiero przy zarobkach na poziomie 10000 zł, a i tu ciągle 16% badanych przyznaje się do korzystania z okazji cenowych i rabatów.


Co istotne – w poszukiwaniu promocji wyraźnie zaznacza się trend „smart”, polegający na aktywnym wykorzystywaniu nowych technologii w procesie zakupowym. Już nie tylko papierowe ulotki i gazetki promocyjne stanowią ważne źródło informacji o promocjach. Coraz częściej konsumenci zaglądają do gazetek online – także za pośrednictwem urządzeń mobilnych.


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zwyczajów zakupowych Polaków? Zapraszamy na prezentację wyników badania na IAB Forum, albo śledzenia nowinek, w których będziemy uwalniać kolejne dane i wnioski.




71 wyświetlenia

@ 2020 AdRetail

Grupa Interia.pl

Zobacz nasze serwisy:

  • okazjum.pl
  • Aplikacja Okazjum - gazetki
  • kodyrabatowe.interia.pl
  • promocyjni.interia.pl
  • promoceny.pl
  • logo-ding-czerw