@ 2019 AdRetail, Grupa Interia.pl

Zobacz nasze serwisy:

  • okazjum.pl
  • Aplikacja Okazjum - gazetki
  • kodyrabatowe.interia.pl
  • promocyjni.interia.pl
  • promoceny.pl
  • logo-ding-czerw
  • Inga Więch

Kiedy i po co czytamy gazetki reklamowe?

Aktualizacja: lut 19

Gazetki wciąż popularne


Statystyki potwierdzają, że aż 60 procent konsumentów przegląda gazetki od trzech do sześciu razy w miesiącu. Co więcej, prawie połowa osób robiących zakupy w dyskoncie czyta je w tym czasie pięć, a nawet sześć razy. Podobny wynik charakteryzuje klientów hipermarketów. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się wówczas, gdy mamy do czynienia z supermarketami, tam bowiem po gazetki sięga się zwykle jeden lub dwa razy na miesiąc. Statystyki te są zbliżone do tych, jakie charakteryzują klientów sieci convenience. Wiemy to dzięki badaniu, które wspólnie przeprowadziły Grupa AdRetail oraz Hiper-Com Poland.




Polacy planują zakupy


Badanie przeprowadzono na grupie liczącej sobie ponad 1000 konsumentów i wynika z niego, że aż sześćdziesiąt procent konsumentów czyta gazetki promocyjne przynajmniej trzy razy w miesiącu. Co ciekawe, okazuje się, że wynik idealnie pokrywa się z tym, jaka jest częstotliwość planowania zakupów w naszym kraju. Większość klientów na większe zakupy wybiera się raz w tygodniu. Wtedy też powstaje lista zakupowa i zapada decyzja o tym, do którego sklepu najlepiej jest się udać. Wyniki badania sugerują nam także, że w przypadku gazetek promocyjnych nadal mamy do czynienia z wyjątkowo ważnym dla klientów źródłem informacji. Co więcej, można zakładać, że konsumenci czytający je częściej niż cztery razy na miesiąc porównują ze sobą proporcje przygotowane dla nich przez różne sieci.


Dyskonty


Analiza pozwala nam na zestawienie ze sobą różnych formatów. Nie ulega więc wątpliwości, że najbardziej interesującą lekturą niezmiennie pozostają te gazetki, które zostały opracowane przez dyskonty. Tu też mamy do czynienia z najmniejszym odsetkiem konsumentów sięgających po tego rodzaju publikacje jedynie raz lub dwa razy w ciągu miesiąca. Wynika to przede wszystkim ze specyfiki samego dyskontu jako formatu skierowanego przede wszystkim do tych osób, które nie tylko regularnie robią większe zakupy, ale również planują je. Cena ma dla takich osób duże znaczenie, a ponieważ gazetki pojawiają się co kilka dni, łatwo można ją kontrolować. Gazetki dyskontowe przydają się także wtedy, gdy poszukujemy najtańszej z ofert na te produkty, o których i tak wiadomo, że w dyskontach są tańsze niż gdziekolwiek indziej. Co ważne, o promocjach w dyskontach nie mówią jedynie gazetki. Wspomina się o nich także w reklamach, z jakimi mamy do czynienia w mediach.


Hipermarkety



Analiza zwyczajów klientów hipermarketów uświadamia, że mamy tam do czynienia z praktykami bardzo podobnymi do tych, do jakich przyzwyczaiły nas dyskonty. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, jeśli weźmie się pod uwagę to, że również ten format jest przeznaczony przede wszystkim do zrobienia większych zakupów. W takim przypadku naturalna wydaje się analiza rynku po to, aby znaleźć na nim produkty w możliwie jak najniższych cenach. Owszem, klienci odwiedzają hipermarkety rzadziej niż dyskonty. Jeśli jednak decydują się na robienie w nich zakupów, są one nie tylko większe, ale i bardziej zróżnicowane. Gazetki handlowe okazują się zatem znakomitym sposobem na optymalizację nie tylko samych wydatków, ale również czasu, jaki należy poświęcić na zakupy.


Supermarkety


Sytuacja zaczyna się zmieniać, gdy zaczynamy analizować supermarket oraz osoby będące jego klientami. Klienci przyznają tu, że najczęściej ograniczają się do analizy gazetek promocyjnych raz lub maksymalnie dwa razy w miesiącu. Wyjaśnić można to przede wszystkim odwołując się do nawyków zakupowych, te ostatnie robi się tu bowiem częściej, są one jednak mniejsze i służą przede wszystkim uzupełnieniu braków. Sprawia to, że sama potrzeba analizowania gazetek reklamowych pojawia się rzadziej. Nie ma jednak mowy o całkowitej rezygnacji z tego nawyku skoro również to często można liczyć na udane promocje.Niższa poczytność gazetek pochodzących z supermarketu może wynikać także z tego, że same omawiane tu placówki nie są wcale aż tak dostępne, jak ma to miejsce w przypadku dyskontów. Można tu też znaleźć droższe artykuły, w tym często produkty markowe oraz takie, które określa się mianem luksusowych. Cena jest ważna, nie ma jednak aż tak dużego znaczenia.

36 wyświetlenia