• Sylwia Czubińska

E-gazetki nowej generacji! Sieci handlowe inwestują w nową formę promocji

Aktualizacja: lut 19

Gazetki promocyjne znane są głównie z papierowej i komputerowej wersji. W jej prostej i hasłowej formie brakowało dotąd opisów i informacji, dzięki którym potencjalny konsument mógł poszerzyć swoją wiedzę na temat danego produktu. Specjaliści z branży handlowej pracują obecnie nad wprowadzeniem cyfrowych publikacji, które będą zawierać opisy, krótkie filmy oraz animacje, a także pozwolą użytkownikowi na śledzenie nowości w wybranym przez siebie sklepie. Dzięki wdrożonym zmianom, robienie e-zakupów będzie jeszcze prostsze i znacznie przyjemniejsze!


Rewolucja e-gazetek!


W obecnych czasach praktycznie każdy ma nieograniczony dostęp do Internetu. Platforma ta stała się najlepszym miejscem do udostępniania publikacji promocyjnych, które dotrą do każdego użytkownika na całym świecie. Na rynku istnieje wiele agregatorów takich treści, które między innymi znajdziemy w formie aplikacji mobilnej.


Jest to zjawisko na skalę globalną! – twierdzi Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail.

Jednak większość międzynarodowych publikacji jest mocno zaniedbanych. Oferują one przestarzałe i niedopasowane do konsumentów materiały. Zdaniem Krzysztofa Zycha z międzynarodowej firmy doradczej UCE GROUP LTD, użytkownicy chcą, aby publikacje promocyjne funkcjonowały w sposób dynamiczny i faktycznie ułatwiały im zakupy, dostarczając odpowiednich informacji, takich jak skład danego produktu. Aby skutecznie spełnić ich oczekiwania, należy zdobyć się na odwagę oraz podejść w sposób nowatorski przełamując wszelką rutynę.


Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail uważa, iż prawdziwie cyfrowa gazetka powinna pozwolić użytkownikowi na interakcję ze sklepem, umożliwić mu poszerzenie swojej wiedzy na temat produktu i wyszukać informacji, które niezbędne są do świadomej i udanej transakcji.





Co znajdziemy w e-gazetkach?


Zmiana Gazetek 2.0 wpłynie na cały obszar wizualny, jak i funkcjonalny danej aplikacji. Na samym początku, potencjalny odbiorca będzie mógł śmiało obserwować wybraną przez siebie sieć i wracać do niej w każdej wolnej chwili. Platforma umożliwi również segregowanie i dodawanie produktów do listy zakupowej, precyzyjne wyszukiwanie informacji na jej temat oraz znajdowanie innych powiązanych z nią artykułów przydatnych nie tylko dla konsumenta, ale i dla sklepów. Wiąże się to z dokładniejszym sprecyzowaniem tego, co dla potencjalnego użytkownika jest bardziej atrakcyjne i czego najbardziej potrzebuje w danej chwili. Dzięki takim informacjom sieci handlowe uzyskają możliwość podnoszenia wartości koszyków, z czym wiąże się zwiększenie swoich obrotów nawet o kilka procent.


Nastąpi prawdziwe rozróżnienie e-gazetki od tradycyjnej wersji, poprzez pełniejsze wykorzystanie faktu cyfrowego wyświetlania, ale to nie oznacza, że papierowe publikacje znikną. Na pewno nie nastąpi to w przeciągu najbliższych kilku lat, gdyż spora część konsumentów wciąż chętnie sięga po takie materiały. Jednak sieci zyskają więcej możliwości. Dla przykładu, będą mogły zmieniać promocje nawet kilka razy dziennie, - uważa Maciej Tygielski.

Ze względu na atrakcyjną zmianę nie tylko dla konsumentów, ale i dla sklepów, w przeciągu 2-3 lat Gazetka 2.0 powinna być znana na skalę światową.


Plusy i minusy korzystania z takiej gazetki z czasem poznają też konsumenci. Zyskają więcej informacji o produktach, a także możliwości robienia natychmiastowych zakupów po przekierowaniu do e-sklepów. Istotne jest to, aby sieci dysponowały stosownymi treściami lub podstronami, stanowiącymi swoiste rozszerzenie informacji o poszczególnych ofertach. Z kolei serwisy udostępniające tego typu treści muszą tak dopracować narzędzie, aby nie występowały żadne problemy techniczne. Na pewno takie rozwiązania wymagają mocnego zaangażowania ze strony twórców publikacji promocyjnych, zanim faktycznie zrewolucjonizują szeroko pojęty handel w Polsce – podsumowuje Karol Kamiński.

0 wyświetlenia

@ 2019 AdRetail, Grupa Interia.pl

Zobacz nasze serwisy:

  • okazjum.pl
  • Aplikacja Okazjum - gazetki
  • kodyrabatowe.interia.pl
  • promocyjni.interia.pl
  • promoceny.pl
  • logo-ding-czerw