• Inga Więch

Drogerie stacjonarne wygrywają z drogeriami online

Według badań przeprowadzonych przez PAYBACK Opinion Poll większość osób, ponieważ aż 74%, dokonuje zakupów produktów kosmetycznych w drogeriach stacjonarnych. Natomiast 28% takie zakupy robi w supermarketach oraz hipermarketach. Drogerie internetowe plasują się dalej, z wynikiem 20%. Drogerie stacjonarne są zatem dla nas pierwszym wyborem, gdy chcemy dokonać zakupów kosmetycznych. Aż 84% osób przyznaje, iż jest to dla nich pierwszą myślą. Połowa tych osób udaje się do drogerii kilka razy w miesiącu. Natomiast co czwarta osoba jest tam aż raz w tygodniu. Tylko niektóre osoby korzystają z dodatkowych usług drogerii jak porady kosmetyczne czy wykonanie makijażu okolicznościowego.


Co sprawia, że tak chętnie korzystam z drogerii stacjonarnych?


Przyciągają nas dobre ceny, różnego rodzaju promocje itp. Z rabatów i promocji korzysta według sondażu aż 81% ankietowanych. Są one przyczyną znacznych oszczędności. Ponad 40% osób wśród ankietowanych, przeznacza na swoje zakupy od 50 do 100 złotych. Co piąta osoba nie wydaje natomiast w drogeriach więcej niż 50 złotych. Jakie produkty kupujemy w supermarketach? Aż 80% ankietowanych przyznaje, iż środki czystości kupuje w hiper- oraz supermarketach. Co trzecia osoba takie zakupy wykonuje natomiast w drogerii stacjonarnej. 36% osób kupuje detergenty raz w miesiącu, natomiast aż 35% robi to nawet kilka razy w ciągu jego trwania. Średnio na środki czystości ankietowani wydają od 50 do 100 złotych, taką informację podało aż 44% osób. Co czwarta osoba natomiast nie traci na nie więcej niż 50 złotych.


Dokonywanie decyzji podczas zakupów.


Ponad 50% ankietowanych kupując kosmetyki, zwraca uwagę na ich cenę. Aż 40% osób natomiast na naturalny skład, a 32% na markę. Połowa osób kupuje zazwyczaj te same sprawdzone produkty, natomiast druga połowa eksperymentuje z różnymi kosmetykami. Chętnie przez ankietowanych są kupowane również marki własne drogerii. 51% osób stwierdziło, iż od czasu do czasu po nie sięga. Co szósta osoba robi to natomiast dość często. W kwestii opinii na temat kosmetyków 44% osób szuka ich u rodziny i znajomych. W przypadku poszukiwania informacji na własną rękę, co 4 osoba sprawdza je na forach internetowych. Co piąta osoba natomiast stwierdza, iż reklamy są najlepszym źródłem informacji w tej kwestii.


Jakie kosmetyki są przez nas kupowane najczęściej?


Dominują bez wątpienia kosmetyki do pielęgnacji oraz mycia ciała i twarzy. Zarówno wśród kobiet i mężczyzn, to aż 46% wskazań. Co czwarta kobieta kupuje także kosmetyki służące myciu i pielęgnacji włosy. 37% mężczyzn natomiast wskazało na dezodoranty oraz perfumy. Najrzadziej kupowane są kosmetyki do makijażu.


Lojalność dźwignią handlu


Drogerie walczą o potencjalnego klienta, wdrażając liczne programy lojalnościowe. 70% jest uczestnikami choć jednego takiego programu, a 40% z nich realnie czerpie z nich korzyści. Także uczestnicy Programu PAYBACK korzystają z ofert typowo kosmetycznych przygotowanych przez partnerów internetowych.


Badanie zostało przeprowadzone wśród uczestników Programu Payback między 14 stycznia a 3 lutego 2020 r.

0 wyświetlenia

@ 2019 AdRetail, Grupa Interia.pl

Zobacz nasze serwisy:

  • okazjum.pl
  • Aplikacja Okazjum - gazetki
  • kodyrabatowe.interia.pl
  • promocyjni.interia.pl
  • promoceny.pl
  • logo-ding-czerw